A legújabb, áttervezett
Xsara több változatban érhető el: háromajtós kupé,
ötajtós és ötajtós kombi.
A kupé még mindig olyan, mint egy normál háromajtós
modell, nem pedig egy stílusos sportkocsi, míg az ötajtós
változat megfelel a családi autóról elvárt képnek.
Kevésbé szelíd, mint elődje, viszont kevésbé stílusos
is.
Megbízhatóság és minőség
Az ezt megelőző szériával nem voltak problémák, s
ezt az adottságot a mostani változat is továbbviszi.
A tartóssággal sincsen túl sok baj, amíg
rendszeresen karbantartjuk. A Citroen általában nem
szokott rosszul szerepelni a megbízhatósági
teszteken, s a Xsara is remekül kivitelezett modell.
Image
A Xsara némi karaktert szerzett magának, de ez az egyéniség
nem biztos, hogy pozitív és kecses. Főleg az első fényszórók
botránkoztatnak meg némelyeket. De bárhogy is nézzük,
manapság ez a vonalvezetés dominál a családi
modelleken.
Teljesítmény
Az új 2 literes (137 lóerős) motor került a régi
1.8-as helyére, az 1.6 literes 16 szelepes pedig a régi
1.6-os helyére. Mindkettő igen élénk és gyors kis
csodabogár, akárcsak a 2 literes HDi
direktbefecskendezős dízel. A kupéban még mindig 167
lóerős, 2 literes motor muzsikál, valamint az új
1.6-os és egy 1.4-es, 75 lóerős azoknak, akik a
kisebb teljesítménnyel is beérik. A sebességükkel
meg lehetünk elégedve, bár az ötajtós Xsara inkább
a folyamatos sebességtartásra alkalmas, mint az utcai
versenyekre.
Vezetési könnyedség
A Xsarát méltán nevezhetjük felhasználó barátnak,
a vezető helye jól kiválasztott, mindegyik verziót jól
és könnyen lehet kezelni, s a kocsi igen jól tapad az
úthoz.
Biztonság
Az előző generációs Xsara igen jól teljesített a törésteszteken,
s a mostani változat sokkal szilárdabb és erőteljesebb.
A blokkolásgátló és az elektromos fékerőelosztó már
alapfelszerelés az SX és az Exclusive modelleken, akárcsak
az oldalsó légzsákok, míg a függönylégzsák választható.
A jövő évtől a parkoló szenzor is beépíthető
lesz.
Tágasság
A Xsara kicsit hosszabb és szélesebb is, mint korábban,
s ezáltal jóval nagyobbnak tűnik, mint riválisai. Még
a kupé változat is tágas és levegős. A kombit nem
arra találták ki, hogy komoly fuvarozásokat tartsunk
vele, de egy család igényeinek tényleg megfelelő. A
magasabb utasoknak is elfér a fejük, viszont a hátsó
ülést nem éppen felnőtteknek találták ki.
|
|
A fényszóró sokaknak tetszik,
sokaknak nem
|
|
Fenntartási
költségek
A korábbi szériához tartozó modellek fenntartása
sem volt túl költséges, és ez most sem változott. A
kedvező üzemanyag felhasználásnak köszönhetően
most is gazdaságos választásnak tűnik a Xsara.
Kényelem
Az ötajtós változat nagyszerű családi autó lehet,
lágy és elnyeli a rázkódást, valamint elég tágas
is. A kupé felfüggesztése már más kérdés, egy
kicsit könyörtelen és gyors, éles kanyarodáskor nem
tartja az ülés stabilan a vezetőt. A légkondícionálót
a legtöbb modellnél továbbra is opcióként
rendelhetjük, viszont mindegyik Xsara állítható
szervokormányt kapott. A belső utastér ránézésre
kicsit régimódi, és valljuk be, kicsit olcsónak is tűnik.
Vezetési élmény
A Xsarák kétségkívül elég erővel rendelkeznek, de
ha jobban odalépünk, akkor meggyőződhetünk a hátrányairól
is. Az ötajtós változatok már felnőttek, míg a kupékkal
még mindig hátul kullognak a versenytársakhoz képest.
Mit várhatunk a pénzünkért
A Xsara egész jó vételárral dicsekedhet a versenytársakhoz
képest, de fogadjanak meg egy jó tanácsot. Válasszanak
a lehetőségeikhez mérten minél több extra felszerelést,
mert ha ezt nem teszik, akkor a kocsi nagyon gyorsan fog
veszíteni piaci értékéből.