Click Here!


Citroen Xsara
Teszt

A legújabb, áttervezett Xsara több változatban érhető el: háromajtós kupé, ötajtós és ötajtós kombi.

A kupé még mindig olyan, mint egy normál háromajtós modell, nem pedig egy stílusos sportkocsi, míg az ötajtós változat megfelel a családi autóról elvárt képnek. Kevésbé szelíd, mint elődje, viszont kevésbé stílusos is.

Megbízhatóság és minőség
Az ezt megelőző szériával nem voltak problémák, s ezt az adottságot a mostani változat is továbbviszi. A tartóssággal sincsen túl sok baj, amíg rendszeresen karbantartjuk. A Citroen általában nem szokott rosszul szerepelni a megbízhatósági teszteken, s a Xsara is remekül kivitelezett modell.

Image
A Xsara némi karaktert szerzett magának, de ez az egyéniség nem biztos, hogy pozitív és kecses. Főleg az első fényszórók botránkoztatnak meg némelyeket. De bárhogy is nézzük, manapság ez a vonalvezetés dominál a családi modelleken.

Teljesítmény
Az új 2 literes (137 lóerős) motor került a régi 1.8-as helyére, az 1.6 literes 16 szelepes pedig a régi 1.6-os helyére. Mindkettő igen élénk és gyors kis csodabogár, akárcsak a 2 literes HDi direktbefecskendezős dízel. A kupéban még mindig 167 lóerős, 2 literes motor muzsikál, valamint az új 1.6-os és egy 1.4-es, 75 lóerős azoknak, akik a kisebb teljesítménnyel is beérik. A sebességükkel meg lehetünk elégedve, bár az ötajtós Xsara inkább a folyamatos sebességtartásra alkalmas, mint az utcai versenyekre.

Vezetési könnyedség
A Xsarát méltán nevezhetjük felhasználó barátnak, a vezető helye jól kiválasztott, mindegyik verziót jól és könnyen lehet kezelni, s a kocsi igen jól tapad az úthoz.

Biztonság
Az előző generációs Xsara igen jól teljesített a törésteszteken, s a mostani változat sokkal szilárdabb és erőteljesebb. A blokkolásgátló és az elektromos fékerőelosztó már alapfelszerelés az SX és az Exclusive modelleken, akárcsak az oldalsó légzsákok, míg a függönylégzsák választható. A jövő évtől a parkoló szenzor is beépíthető lesz.

Tágasság
A Xsara kicsit hosszabb és szélesebb is, mint korábban, s ezáltal jóval nagyobbnak tűnik, mint riválisai. Még a kupé változat is tágas és levegős. A kombit nem arra találták ki, hogy komoly fuvarozásokat tartsunk vele, de egy család igényeinek tényleg megfelelő. A magasabb utasoknak is elfér a fejük, viszont a hátsó ülést nem éppen felnőtteknek találták ki.

 

   


A fényszóró sokaknak tetszik, sokaknak nem

  

Fenntartási költségek
A korábbi szériához tartozó modellek fenntartása sem volt túl költséges, és ez most sem változott. A kedvező üzemanyag felhasználásnak köszönhetően most is gazdaságos választásnak tűnik a Xsara.

Kényelem
Az ötajtós változat nagyszerű családi autó lehet, lágy és elnyeli a rázkódást, valamint elég tágas is. A kupé felfüggesztése már más kérdés, egy kicsit könyörtelen és gyors, éles kanyarodáskor nem tartja az ülés stabilan a vezetőt. A légkondícionálót a legtöbb modellnél továbbra is opcióként rendelhetjük, viszont mindegyik Xsara állítható szervokormányt kapott. A belső utastér ránézésre kicsit régimódi, és valljuk be, kicsit olcsónak is tűnik.

Vezetési élmény
A Xsarák kétségkívül elég erővel rendelkeznek, de ha jobban odalépünk, akkor meggyőződhetünk a hátrányairól is. Az ötajtós változatok már felnőttek, míg a kupékkal még mindig hátul kullognak a versenytársakhoz képest.

Mit várhatunk a pénzünkért
A Xsara egész jó vételárral dicsekedhet a versenytársakhoz képest, de fogadjanak meg egy jó tanácsot. Válasszanak a lehetőségeikhez mérten minél több extra felszerelést, mert ha ezt nem teszik, akkor a kocsi nagyon gyorsan fog veszíteni piaci értékéből.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat