Click Here!


BMW 330xi
Teszt

A 330xi az első összkerekes szedán, amit a BMW az elmúlt tíz esztendő során gyártott. Ugyanazt a technológiát alkalmazták itt is, mint a luxuskivitelű sport-haszongépjárműben, az X5-ösben. A legutóbbi 3-as szériába tarozó modell, amit összkerékhajtással gyártottak, az a 325xi volt, ami még 1983 és 1991 között gördült le a német gyártósorokról.

Normál körülmények között a rendszer a motor erejének 38%-át az első kerekekhez, a 62%-át pedig a hátsó kerekekhez irányítja. Az asszimetriára pedig logikus magyarázat is van, mégpedig az, hogy minimálisra csökkentsék a kormányra ható erőt, de ugyanakkor megtartsák a BMW-kre oly jellemző hátsókerék meghajtás érzetét. Mikor az négykerék meghajtású rendszer csúszást érzékel, akkor kicsit lelassítja a kerekek sebességét, mégpedig a fékrendszer aktivizálásával. Mindezek alatt, az erőhatást megosztja azon kerekek között, amelyek egyensúlyban vannak, s így újra irányíthatóvá válik az autó. Ez persze nagyon összetettnek tűnik, de a valóságban szinte észre sem vesszük, hogy helyettünk és értünk dolgozik.

Műszaki jellemzők
Az összkerékhajtás mellett a 330xi szintén komoly előnyt szerez a 3 literes motor által. A hathengeres erőforrás olajozott finomsággal muzsikál, s ámulatba ejtő, 231 lóerőt biztosít.

A BMW állítása szerint (s miért ne hinnénk nekik) a manuális sebességváltóval felszerelt modell 6.6 másodperc alatt, az automata változat pedig 7.5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. Szintén igényelhető az ötsebességes Septronic automata sebességváltó, illetve a három módozatú váltó, amivel választhatunk a normál automata váltások, a sport váltások (ami agresszívebben kapcsol más-más sebességi fokozatba a jobb gyorsulás érdekében) és a kuplung nélküli váltások között.

Szintén lenyűgöző az új 330xi fékhatása. Az ABS-szel is ellátott rendszer annyira hatásos, hogy némi időt kell szánni arra, hogy hozzászokjunk. De mihelyt elsajátítottuk a megfelelő használatát, akkor újabb biztonságérzetet nyújt a tudat, hogy mi véd minket és családunkat.

Olyan tulajdonságokkal is ellátták ezt az autót, amivel nem lesz mindenki maradéktalanul elégedett. Ez pedig a sebességhez igazodó erő-kormányzás. A tavalyi modellévhez képest újításnak számít, hogy a parkolásnál használt kisebb sebességnél segítséget nyújt a autó a kormányzáshoz, ugyanakkor sportos vezetéskor kisebb lökést érzünk. Azonban nagyon úgy néz ki, hogy erre a gyártók is ráébredtek, s valószínű, hogy ezt a következő évben már nem fogják alkalmazni.

 

   


Kiváló az autó fékhatása

  

Belső tér
A belső utastér (persze) a megszokott kényelmet és luxust biztosítja. A választható ?Premium csomagban fényérzékeny visszapillantó tükröket találunk, bőrkárpitozást, eső érzékeny ablaktörlőket, illetve erősített napfénytetőt. Szintén nem alapfelszerelés a nagynyomású fényszórómosó, a lehajtható hátsó ülések, valamint a fűthető első ülések. Ezek közül persze jó néhánynak alapfelszerelésnek kellene lenni. Egy luxuskategóriájú autóban ilyesmiért nem lehet manapság plusz pénzt elkérni.

A belső luxus ellenére meg kell említenünk azt is, hogy a rádiót és klímát szabályzó gombok használata szinte az őrületbe kergeti az embert. Még a használati utasítás elolvasása után is át kell újra futni a leírást, ha azt szeretnénk, hogy be tudjuk állítani az órát, vagy befogjunk egy rádióállomást. Szintén furcsa a párátlanító és jégtelenítő rendszer, hiszen csupán kétfokozatú: ki és be lehet csupán kapcsolni, átmenet abszolút nincsen.

De mindezt könnyedén megbocsátjuk és elfelejtjük a kocsi volánja mögött ülve.

Forrás: Kicsikocsi.hu

Szólj hozzá a fórumban!


 

Legfrissebb fórumtémák

 
[an error occurred while processing this directive]
 

 

Copyright: Fellpack Kft. 2000-2023. Minden jog fenntartva.

Médiaajánlat